Kierunek Kórnik Drukuj Email

Image 26 września 2017r. uczniowie z klasy II a i II b postanowili odwiedzić kórnickie Arboretum, złożyć wizytę Białej Damie i spotkać się z ...Wisławą Szymborską - laureatką literackiej Nagrody Nobla. Wszystko to udało się zrealizować. Wizytę w Kórniku rozpoczęliśmy od rześkiego spaceru promenadą nad Jeziorem Kórnickim. Tam spotkaliśmy panią Wisławę i jej kota - znanego nam wszystkim z wiersza "Kot w pustym mieszkaniu".

Pomnik znajduje się przy samym jeziorze, tuż obok domu, w którym urodziła się noblistka. Tak, tak... pani Wisława ma wielkopolskie korzenie, choć całe jej życie kojarzy się z Krakowem. Pamiątkowe zdjęcie na ławeczce w doborowym towarzystwie i...ruszamy dalej. Zaraz potem swoje podwoje otworzył przed nami Zamek, którego ostatnim właścicielem był Władysław Zamoyski. Ten wielki patriota swoje dobra przekazał narodowi polskiemu. Zwiedziliśmy wraz z przewodnikiem zabytkowe sale, podziwiając nietuzinkowe meble i przedmioty codziennego użytku pochodzące z przełomu XVIII i XIX wieku. Nieco później sprawdziliśmy swoją orientację w terenie i spostrzegawczość, spacerując po kórnickim Arboretum zgodnie ze wskazówkami zawartymi w grze terenowej zwanej quest. Zabawy było co nie miara...Skarb został znaleziony!;-) Co to za skarb? Nie zdradzimy. Wszystkim polecamy odwiedzenie tego miejsca - nie tylko w sezonie, kiedy kwitną magnolie... Pięknych roślin z całej Europy( i nie tylko!) można tu zobaczyć mnóstwo! Po długim spacerze zgłodnieliśmy już na tyle, że ognisko w restauracji Tawerna pod Żaglami, smakowicie zamknęło plan wycieczki. Chłopcy pokopali jeszcze piłkę na Orliku, dziewczyny poplotkowały na placu zabaw... Wszyscy wróciliśmy z Kórnika zadowoleni i bogatsi o wiedzę z mniej znanego nam dotąd miejsca. Polecamy taką wyprawę!;-) I opiekunowie, i uczniowie.

« poprzedni artykuł   następny artykuł »